Απώλεια βάρους μετά τις διακοπές

Εναλλακτικές πηγές σιδήρου για χορτοφάγους
10/08/2017

Το καλοκαιράκι φτάνει σιγά σιγά στο τέλος του και μετά τις όμορφες στιγμές χαλάρωσης και ελευθερίας που μας χάρισε, ήρθε η ώρα να επιστρέψουμε στους καθημερινούς μας ρυθμούς.

Είτε επισκεφτήκαμε κάποιον καλοκαιρινό προορισμό της χώρας μας, είτε μείναμε πιστοί στη βάση μας, σίγουρα οι διατροφικές κρεπάλες είχαν την τιμητική τους, όπως επιβάλλεται βέβαια, αυτή την περίοδο του χρόνου όπως παραθαλάσσια ταβερνάκια, εκλεκτοί μεζέδες, εξωτικά κοκτέιλ, παγωτά  κτλ. Αυτές οι ευχάριστες εξορμήσεις δυστυχώς μας άφησαν 3-4 επιπλέον κιλά τα οποία πρέπει να αποβληθούν.

Πολλές φορές καταφεύγουμε σε εξαντλητικές και αποτοξινωτικές δίαιτες γιατί έτσι νομίζουμε ότι θα έχουμε σίγουρα και γρήγορα αποτελέσματα. Με αυτόν τον τρόπο όμως, το μόνο που καταφέρνουμε είναι να δημιουργούμε τον λεγόμενο στερητικό σύνδρομο, αφού με τις αυστηρές δίαιτες δεν έχουμε τη δυνατότητα να καταναλώνουμε από όλες τις ομάδες τροφίμων. Αυτό έχει ως συνέπεια να αποβάλλονται από το σώμα μας μόνο υγρά και μυϊκή μάζα και όχι λίπος.

Παρακάτω θα δώσουμε κάποιες χρήσιμες συμβουλές ώστε να επανέλθουμε με φυσιολογικό τρόπο:

  • Είναι πολύ σημαντικό να τρώτε σε καθορισμένα χρονικά διαστήματα. Η διατροφή σας δηλαδή θα πρέπει να ακολουθεί ένα συγκεκριμένο, τακτικό ρυθμό.
  • Θα πρέπει να αφιερώσετε στο φαγητό το χρόνο που του αξίζει και να μην σας αποσπά τίποτα άλλο την προσοχή όπως η τηλεόραση, το διάβασμα κτλ. Να τρώτε πάντοτε καθιστοί, να καταναλώνετε μικρές μπουκιές μασώντας καλά και να συγκεντρώνεστε σε αυτό που τρώτε την κάθε στιγμή, απολαμβάνοντας τη γεύση και την υφή των τροφών.
  • Τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό για την ευεξία ενός σώματος από ένα καλό ύπνο. Ο καλός ύπνος σας βοηθά να διατηρείτε τη ψυχική σας ισορροπία και να τρώτε κανονική ποσότητα φαγητού.
  • Κάθε φορά που νιώθετε την ανάγκη να τσιμπολογήσετε κάτι, ένας έξυπνος τρόπος για να το αποφύγετε είναι να μασήσετε μία τσίχλα χωρίς ζάχαρη.
  • Η αξία του ψωμιού ολικής αλέσεως είναι πολύ σημαντική. Γι’ αυτό πρέπει να προσέχετε την επιλογή του ψωμιού έτσι ώστε να είναι πραγματικά ολικής άλεσης με το πίτουρο και το φύτρο του.
  • Βάλτε τα λαχανικά στη ζωή σας είτε ως συνοδευτική σαλάτα σε κάθε μας γεύμα, είτε ως σνακ, αυτά μας εφοδιάζουν όχι μόνο με απαραίτητα συστατικά που προάγουν την υγεία μας, αλλά και με πολλές φυτικές ίνες που μεταξύ των άλλων συμβάλλουν στον κορεσμό. Φυσικά, όλα αυτά με ελάχιστες θερμίδες και δροσερή γεύση.

Τα θετικά αποτελέσματα αυτού του νέου τρόπου ζωής θα τα βλέπετε και θα τα νιώθετε καθημερινά τόσο σωματικά όσο και ψυχικά.

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος