Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: Tι πρέπει να αποφεύγουμε;

Διατροφή μετά την άσκηση
26/09/2017
Οι μεγαλύτεροι μύθοι σχετικά με τη δίαιτα
14/11/2017

Το φούσκωμα, οι κράμπες στην κοιλιά και οι διαταραχές στις κενώσεις (διάρροια ή δυσκοιλιότητα) είναι τα βασικά συμπτώματα που πρέπει να σας κινητοποιήσουν, έτσι ώστε να συμβουλευτείτε το γιατρό σας, προκειμένου να διαπιστώσετε αν όντως πάσχετε από αυτό και να λάβετε δράση. Μην ξεχνάτε ότι η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και μπορεί να οφείλεται τόσο σε συγκεκριμένες τροφές, όσο και σε ψυχολογικούς παράγοντες, γι’ αυτό το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε, είναι να βρείτε αυτό που προκαλεί το σύνδρομο.

Οι τροφές που ναι «ένοχοι» για το σύνδρομο αυτό είναι:

  • Φυτικές ίνες: Τα τρόφιμα που περιέχουν φυτικές ίνες, όπως τα πράσινα λαχανικά, τα φρούτα, τα όσπρια κ.λπ, ενώ από τη μία είναι απαραίτητα για μια υγιεινή διατροφή, από την άλλη είναι οι κύριοι ένοχοι για το ΣΕΕ.
  • Γαλακτοκομικά: Η λακτόζη είναι ο κύριος υδατάνθρακας του γάλατος. Όσοι έχουν δυσανεξία στη λακτόζη, παρατηρούν όποτε καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα, πως τα συμπτώματα του ΣΕΕ επιδεινώνονται αφού απουσιάζει το ένζυμο το οποίο διασπά τη λακτόζη.
  • Λιπαρά και «φορτωμένα» γεύματα: Το λίπος υπάρχει περίπτωση να εντείνει την κατάσταση, ενώ το ίδιο συμβαίνει και όταν αντί για πολλά και μικρά γεύματα, καταναλώνουμε λίγα και σε μεγάλες μερίδες.
  • Άλλες τροφές: Σύμφωνα με τους ειδικούς, ό,τι προκαλεί ζύμωση στο έντερο το αποδιοργανώνει και μπορεί να εντείνει το πρόβλημα. Τροφές που «κατηγορούνται» γι’ αυτό είναι η άσπρη ζάχαρη, η μαγιά, τα πικάντικα τυριά και οτιδήποτε προέρχεται από σταφύλι (κρασί, ξύδι).
  • Καφεΐνη: H υπερβολική ποσότητα καφεΐνης μπορεί επίσης να επιδεινώσει την κατάσταση. Μην ξεχνάτε ότι η καφεΐνη κρύβεται εκτός από τον καφέ και μέσα στο τσάι, τη σοκολάτα, τα αναψυκτικά τύπου κόλα κ.ο.κ

 

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος