Tips για υγιεινό μαγείρεμα

Πρόληψη και αντιμετώπιση της ουρολοίμωξης
26/06/2017
Προβολή Όλων

colorful stir fry in a wok

Συμβουλές για το τι πρέπει να προσέχετε για να φτιάχνετε φαγητό όχι μόνο νόστιμο, αλλά επίσης πιο ασφαλές και υγιεινό:

  • Ελαφριά μαγειρεμένα λαχανικά. Τα φρέσκα λαχανικά χάνουν σημαντική ποσότητα από τα θρεπτικά συστατικά τους κατά το μαγείρεμα. Το μυστικό είναι να μην τα υπερμαγειρεύουμε έτσι ώστε να διατηρούν το χρώμα , το άρωμα και τη γεύση τους. Ιδανικά χρησιμοποιείστε το νερό από βρασμένα λαχανικά για σούπες και για ζωμούς.

 

  • Λάδι ωμό στο τέλος. Ο καλύτερος τρόπος να μαγειρέψουμε τα υλικά μας είναι να προσθέσουμε το ελαιόλαδο στο τέλος. Έτσι αφενός δεν αλλοιώνονται τα πολύτιμα συστατικά του ελαιόλαδου αφετέρου η γεύση του ελαιόλαδου θα είναι πιο έντονη χρησιμοποιώντας λιγότερο λάδι.

 

 

  • Τσιγάρισμα με νερό. Το τσιγάρισμα των τροφίμων είναι μία πολύ επιβλαβής διαδικασία. Με το κάψιμο του λαδιού τα ακόρεστα λιπαρά(καλά λιπαρά) μεταρέπονται σε κορεσμένα(κακά λιπαρά) αλλά και το κάψιμο των τροφίμων μειώνει την καταστροφή μέρος των βιταμινών τους. Καλύτερα όπως είπαμε και στην αρχή το ελαιόλαδο να προσθέτεται στο τέλος. Θα εκπλαγείται με τα αποτελέσματα.

 

  • Μαρινάρετε τα κρέατα. Κατά το ψήσιμο του κρέατος στα κάρβουνε δημιουργούνται διαφόρων ειδών ουσίες όπως ετεροκυκλικές αμίνες, πολυκυκλικοί αρωματικοί υδρογονάνθρακες, και Ν-νιτρωδοαμίνες, που έχουν κατηγορηθεί ότι αυξάνουν τις πιθανότητες εμφάνισης καρκινογένεσης. Το μαρινάρισμα του κρέατος πριν το ψήσιμο στα κάρβουνα μειώνει κατά 80% την παρουσία αυτών των ουσιών.

 

 

  • Χρησιμοποιείστε άφοβα μυρωδικά και μπαχαρικά. Μυρωδικά και μπαχαρικά μπορούν να απογειώσουν το πιάτο σας και παράλληλα είναι εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών για τον οργανισμό. Επίσης μπορούν να φανούν χρήσιμα στην προσπαθειά σας να μειώσετε τις ποσότητες ζάχαρης και αλατιού που καταναλώνετε καθημερινά. Χρησιμοποιείτε σε ελεύθερες ποσότητες.

 

  1. Χρησιμοποιείστε γιαούρτι. Αντικαταστήστε τις λιπαρές σως από μαγιονέζα στις σαλάτες σας με γιαούρτι. Ένα καλό tip είναι να ανακατέψουμε μία κουταλιά μαγιονέζα μέσα σε ένα γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά. Έτσι η σως θα πάρει τη γεύση της μαγιονέζας χωρίς τα λιπαρά της.
Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος