Διατροφή και ημικρανίες

Τι σημαίνουν τα χρώματα των λαχανικών;
22/01/2021
3 tips για καλύτερη διάθεση
04/02/2021

Η ημικρανία είναι ένα είδος χρόνιου πονοκεφάλου η οποία, όπως δείχνει και το όνομά της ,εμφανίζεται συνήθως στο μισό μέρος του κεφαλιού και μπορεί να διαρκέσει από ώρες μέχρι και λίγες μέρες. Τα συμπτώματα και ο πόνος είναι τόσο έντονα που ο ασθενής μπορεί να νιώθει ναυτία ακόμα και να κάνει εμετό.

Ο ρόλος της διατροφής φαίνεται να είναι ιδιαίτερα σημαντικός καθώς υπάρχουν τρόφιμα τα οποία φαίνεται να ενισχύουν την εμφάνιση ημικρανίας και ειδικά σε άτομα τα οποία εμφανίζουν ήδη κάποια ευαισθησία.

Πιο συγκεκριμένα λοιπόν, υπάρχουν ουσίες που συναντάμε σε διάφορα είδη τροφίμων κυρίως συσκευασμένων και επεξεργασμένων οι οποίες φαίνεται να επιδεινώνουν την εμφάνιση ημικρανιών. Αρχικά λοιπόν ,είναι η τυραμίνη που συναντάμε σε κάποια τυριά όπως το τσένταρ και η παρμεζάνα, η φαινυλαλανίνη που συναντάμε στη σοκολάτα, η ισταμίνη που συναντάται σε αλκοολούχα ποτά που έχουν υποστεί ζύμωση όπως το κρασί και η μπύρα ,σε τρόφιμα που περιέχουν ξύδι και σε επεξεργασμένα κρέατα. Οι άνθρωποι που υποφέρουν από ημικρανίες δε μπορούν να διασπάσουν τις ουσίες αυτές με αποτέλεσμα να παραμένουν στο σώμα τους για μεγάλο χρονικό διάστημα προκαλώντας πόνο. Το ίδιο επιβαρυντικά φαίνεται να είναι το αλκοόλ, η καφεΐνη και φυσικά το κάπνισμα.

Ένας ακόμα επιβαρυντικός παράγοντας στην εμφάνιση ημικρανίας είναι το γλουταμινικό μονονάτριο το οποίο βρίσκουμε στη σόγια σος ,η οποία χρησιμοποιείται στην κινέζικη κουζίνα και πολλοί τη χρησιμοποιούν και στη δική τους κουζίνα αλλά και σε σαλάτες ως dressing .Γενικά τα νιτρώδη είναι καλό να αποφεύγονται όταν κάποιος εμφανίζει συχνά ημικρανίες καθώς μπορεί να επιδεινώσουν την κατάσταση. Επεξεργασμένα κρέατα, αλλαντικά και κονσέρβες είναι πλούσια σε αυτά τα συστατικά.

Ένας τρόπος αντιμετώπισης των ημικρανιών είναι η αύξηση κατανάλωσης μαγνησίου και ριβοφλαβίνης ή αλλιώς βιταμίνης Β2,συστατικά που συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στη μείωση του πόνου που προέρχεται από τις ημικρανίες. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει επαρκής κατανάλωση μέσω της τροφής μπορεί να γίνει συμπληρωματική χορήγηση ύστερα πάντα από προτροπή του προσωπικού σας γιατρού. Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά , τα όσπρια, οι ξηροί καρποί και τα δημητριακά ολικής άλεσης. Βιταμίνη Β2 συναντάμε στη μαγιά μπύρας, στο συκώτι και στα δημητριακά ολικής άλεσης και είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς βοηθάει στην εύρυθμη λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Δεν έχουν όλα τα τρόφιμα την ίδια επίδραση σε όλους τους ανθρώπους ,επομένως το κλειδί είναι μια ισορροπημένη διατροφή που θα περιέχει ποικιλία επιλογών και περιορισμό συνηθειών που δεν ευνοούν τη σωστή λειτουργία του οργανισμού όπως η υπερκατανάλωση αλκοόλ , καφεΐνης αλλά και το κάπνισμα. Κάτι που φαίνεται να είναι ιδιαίτερα βοηθητικό για όσους πάσχουν συχνά από ημικρανίες είναι η καταγραφή ενός ημερολογίου όπου θα μπορούν να παρατηρήσουν τρόφιμα και μοτίβα που μπορεί τελικά να πυροδοτούν την εμφάνιση ημικρανιών.