Διατροφικά tips για τις μέρες των Χριστουγέννων

Γλυκοπατάτα : Ποια τα οφέλη της για τον οργανισμό
16/12/2019
Καταρρίπτοντας διατροφικούς μύθους
02/01/2020

Καθώς τα Χριστούγεννα έφτασαν, είναι πολλοί εκείνοι που αγχώνονται και αναρωτιούνται τι θα κάνουν τη μέρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς ,τι πρέπει να καταναλώσουν και αν θα πρέπει να κάνουν δίαιτα.

Η απάντηση είναι πολύ απλή. Δε χρειάζεται κάποιος εκείνες τις μέρες να πιεστεί να κάνει δίαιτα, ειδικά αφού θα βρίσκεται σε περιβάλλον όπου θα υπάρχει «καταιγισμός» φαγητών και γλυκών .Δύο μέρες δεν είναι ικανές να αυξήσουν το βάρος μας. Επομένως καλό θα είναι να αφήσετε τον εαυτό σας να απολαύσει το φαγητό και το γλυκό της επιλογής σας, απλά με λίγη παραπάνω προσοχή στην ποσότητα. Ακόμα όμως και αν φάτε λίγο παραπάνω , την επόμενη μέρα ακολουθείτε το κανονικό σας πρόγραμμα χωρίς να παραλείπετε τα γεύματά σας ή να μένετε νηστικοί για πολλές ώρες, καθώς αυτό θα έχει τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Μια καλή ιδέα επίσης για να μην έχετε το άγχος της ποσότητας είναι να επιλέξετε μικρότερο πιάτο . Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται έντονη αλλαγή στο μέγεθος των πιάτων και επομένως στις μερίδες που σερβίρονται και που τελικά καταναλώνουμε ,με αποτέλεσμα να προσλαμβάνουμε μεγαλύτερο αριθμό θερμίδων. Ένα πιάτο περίπου 25εκ λοιπόν, θα σας βοηθήσει να μην ξεφύγετε πολύ σε ποσότητα και επιπλέον στο τέλος θα είσαστε εξίσου χορτασμένοι και ικανοποιημένοι . Κι επειδή ο εγκέφαλος χρειάζεται μόνο 15-20λεπτά για να μας πει ότι χορτάσαμε ,μασήστε αργά το φαγητό σας και απολαύστε το όσο πιο πολύ μπορείτε.

Και αφού μιλάμε για τα πιάτα ,καθώς στα τραπέζια των ημερών αυτών υπάρχει πληθώρα επιλογών ,ας δούμε τι μπορείτε να κάνετε για να μην αγχωθείτε για το τι θα φάτε. Μια καλή αρχή είναι η σαλάτα. Γεμίστε το μισό πιάτο με μια ωραία σαλάτα ή ψητά λαχανικά .Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να μείνει μικρότερος χώρος για τα υπόλοιπα φαγητά, που μπορεί να είναι κρέας, πίτες ,αμυλούχα συνοδευτικά ακόμα και κάποιες συνοδευτικές αλοιφές . Όλα αυτά θα μπουν στο υπόλοιπο μισό του πιάτου σας με μέτρο. Και καθώς θα έχετε μπροστά σας ένα γεμάτο με ποικιλία και χρώμα πιάτο, θα έχετε ήδη χορτάσει με τα μάτια. Πολύ σημαντικό επίσης είναι να καταναλώσετε κανονικά όλα τα γεύματα σας πριν το τραπέζι και να μην είστε νηστικοί, έτσι ώστε να μην πέσετε στην παγίδα να καταναλώσετε πολύ μεγαλύτερες μερίδες από όσο θα καταναλώνατε .

Κάτι ακόμα εξίσου σημαντικό που απασχολεί πολλούς τις ημέρες των Χριστουγέννων είναι το αλκοόλ. Φυσικά έχει και αυτό τη θέση του σε ένα γιορτινό τραπέζι αρκεί να καταναλωθεί με μέτρο. Καλύτερη επιλογή αποτελεί το κρασί το οποίο είναι και πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που είναι πολύ χρήσιμα για την καλή υγεία μας. Ενδεικτικά ένα ποτήρι κρασί 100ml αποδίδει περίπου 60kcal ,ενώ ένα ποτό 45ml 120kcal. Μια καλή λύση είναι να έχετε πάντα δίπλα σας ένα ποτήρι νερό έτσι ώστε να ξεδιψάτε με αυτό και να έχετε στο νου σας ότι για κάθε ποτό είναι καλό να πίνουμε δυο ποτήρια νερό ενδιάμεσα.

Τις μέρες αυτές υπάρχει υπερέκθεση σε φαγητά και γλυκά .Ας επιτρέψουμε στον εαυτό μας να χαλαρώσει και να ικανοποιηθεί με γνώμονα το μέτρο. Ας προτιμήσουμε χειροποίητα γλυκά πλούσια σε γεύση αλλά και ποιότητα, ακολουθούμε κανονικά τα γεύματά μας και ειδικά το πρωινό , και μιας που όλοι θα βγούμε να κάνουμε τα γιορτινά ψώνια ,ας προτιμήσουμε το περπάτημα στους στολισμένους δρόμους βάζοντας έτσι και την άσκηση στην καθημερινότητά μας.

Καλές γιορτές!

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος