Γιατί δε χάνω βάρος;

Μαγνήσιο: οφέλη και που θα το βρείτε
11/11/2019
Οι απαραίτητες αιματολογικές εξετάσεις πριν την επίσκεψη στον διαιτολόγο
15/11/2019

Αυτή είναι μία ερώτηση που κάποιος διαιτολόγος θα την ακούσει πολλές φορές στο γραφείο του. Και πραγματικά ,ενώ ο διαιτώμενος ακολουθεί πιστά τη διατροφή , προσέχει τις ποσότητες και  είναι εγκρατής ,η ζυγαριά τον αποκαρδιώνει. Για να δούμε λοιπόν ποιοι είναι οι πιθανοί λόγοι που εμποδίζουν την απώλεια βάρους και τελικά λειτουργούν ενάντια στην προσπάθεια του διαιτώμενου.

  • Η πρόσληψη φρούτων και λαχανικών δεν επαρκεί.

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πολύ πλούσια σε φυτικές ίνες , κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να μας προκαλούν μεγαλύτερο κορεσμό και να μας βοηθούν να τρώμε μικρότερες ποσότητες φαγητού, ενώ ταυτόχρονα μειώνουν την απορρόφηση λίπους. Επιπλέον τα φυσικά σάκχαρα των φρούτων μπορούν να μειώσουν την επιθυμία μας για γλυκό με αποτέλεσμα να μειώνουμε συνολικά την πρόσληψη γλυκών.

  • Χρησιμοποιούμε μεγαλύτερη ποσότητα αλατιού.

Μεγάλη πρόσληψη αλατιού ,μπορεί να ενισχύσει το αίσθημα της πείνας με αποτέλεσμα να τρώμε παραπάνω και άρα να λαμβάνουμε περισσότερες θερμίδες από όσο πρέπει. Επιπλέον δημιουργεί κατακράτηση υγρών με αποτέλεσμα ένα μόνιμο φούσκωμα αλλά και δημιουργία κυτταρίτιδας.

  • Χαμηλή πρόσληψη ασβεστίου.

Δίαιτες πλούσιες σε ασβέστιο, φαίνεται να δρουν ενισχυτικά στην προσπάθεια απώλειας βάρους ,καθώς το ασβέστιο μειώνει τη συσσώρευση λιποκυττάρων ,ενώ ταυτόχρονα ενισχύει τη διαδικασία της λιποδιάλυσης. Το ασβέστιο μπορούμε να το λάβουμε από τα γαλακτοκομικά και για το λόγο αυτό προτείνεται η ημερήσια κατανάλωση τριών μερίδων γαλακτοκομικών χαμηλών σε λιπαρά.

  • Λήψη φαρμακευτικής αγωγής.

Υπάρχουν κάποια φαρμακευτικά σκευάσματα που δρουν παρεμποδιστικά στη σωστή λειτουργία του μεταβολισμού. Κάποια από αυτά είναι τα κορτικοστεροειδή, τα αντικαταθλιπτικά και τα αγχολυτικά.

  • Δεν πίνουμε πολύ νερό.

Συστήνεται η λήψη 8-10 ποτήρια νερό την ημέρα. Το νερό φαίνεται να προκαλεί αύξηση στο μεταβολισμό μέχρι και 30%. Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να το εντάξουμε πιο ενεργά στην καθημερινότητά μας.

  • Άγχος!

Το άγχος προκαλεί αύξηση στα επίπεδα κορτιζόλης  στον οργανισμό ,με αποτέλεσμα αυξημένη αποθήκευση λίπους και αίσθημα μεγαλύτερης πείνας. Μία καλή ιδέα είναι η άσκηση που αποδεδειγμένα μειώνει τα επίπεδα άγχους και στρες .

  • Σίγουρα ακολουθείται τη δίαιτα;

Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις ατόμων που «φοβούνται» να καταναλώσουν αμυλούχα τρόφιμα στα πλαίσια μίας δίαιτας, με αποτέλεσμα να τα παραλείπουν. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με τα ενδιάμεσα γεύματα τα οποία είναι πολύ σημαντικά. Καλό είναι να μη παραλείπουμε γεύματα , αλλά ούτε και να αποκλείουμε ομάδες τροφίμων από τη διατροφή μας, γιατί αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την έλλειψη σε βασικές βιταμίνες που εκτός των άλλων θα επηρεάσουν και το μεταβολισμό μας.

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος