Καταρρίπτοντας διατροφικούς μύθους

Διατροφικά tips για τις μέρες των Χριστουγέννων
24/12/2019
Διατροφή ενάντια στον κορωναϊό
28/02/2020

Καθώς πλέον υπάρχει καταιγισμός πληροφοριών που μπορούμε να πάρουμε από παντού, φαίνεται να υπάρχει μεγάλη παραπληροφόρηση σε πολλούς τομείς στην καθημερινότητά μας. Ένας βασικός τομέας είναι και αυτός της διατροφής και της υγείας. Υπάρχουν πολλοί διατροφικοί μύθοι που έχουν από καιρό καταρριφθεί αλλά ακόμα επηρεάζουν τις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά μας με βάση το φαγητό. Ας δούμε παρακάτω μερικούς από αυτούς.

  • Τα προϊόντα ολικής έχουν λιγότερες θερμίδες σε σχέση με τα λευκά

Κάτι τέτοιο δεν ισχύει σίγουρα, αφού μάλιστα τα τρόφιμα ολικής άλεσης, καθώς δεν έχουν υποστεί καμία επεξεργασία, φαίνεται να φέρουν λίγες θερμίδες παραπάνω από τα λευκά. Ωστόσο είναι υψηλής διατροφικής αξίας , καθώς είναι πλουσιότερα σε φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά και ταυτόχρονα έχουν και χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη.

  • Κατά τη διαδικασία απώλειας κιλών απαγορεύονται η ζάχαρη και τα γλυκά

Η ζάχαρη ανήκει στους απλούς υδατάνθρακες και αποτελεί καύσιμο του οργανισμού προσδίδοντάς του άμεσα ενέργεια. Σίγουρα δεν είναι απαγορευτική , και έχει τη θέση της σε ένα πλάνο διατροφής αρκεί να καταναλώνεται με μέτρο. Κανένα τρόφιμο από μόνο του δεν είναι απαγορευτικό και κανένα τρόφιμο δε μπορεί να προκαλέσει αύξηση στο σωματικό μας βάρος. Και μη ξεχνάτε ότι στη μεσογειακή πυραμίδα συμπεριλαμβάνονται και τα γλυκά. Το κλειδί είναι το μέτρο και η ισορροπία.

  • Δε χάνω κιλά γιατί κόλλησε ο μεταβολισμός

Για να χάσουμε κιλά πρέπει να προσλαμβάνουμε λιγότερες θερμίδες από αυτές που καίμε. Κατά τη διαδικασία απώλειας κιλών ,ο οργανισμός σταδιακά χρειάζεται μικρότερο αριθμό θερμίδων σε σχέση με πριν. Έτσι λοιπόν, πρέπει να συντάσσεται ένα εξατομικευμένο διαιτολόγιο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του ατόμου και θα ενισχύσει την επιθυμητή απώλεια βάρους.

  • Τα αυγά προκαλούν χοληστερίνη

Κι άλλος ένας μύθος που έχει καταργηθεί εδώ και πολλά χρόνια. Η χοληστερίνη του οργανισμού φαίνεται να επηρεάζεται από τις τροφές σε ένα ποσοστό μόλις 20%, ενώ το υπόλοιπο 80% το συνθέτει μόνος του. Επομένως τα αυγά δεν είναι αυτά που χρειάζονται προσοχή στην κατανάλωσή  τους , αλλά όλα εκείνα τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά και μπορούν να προκαλέσουν μεγάλες βλάβες στην υγεία μας.

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος