Μαγνήσιο: οφέλη και που θα το βρείτε

Όλη η αλήθεια για τα χάπια αδυνατίσματος
04/11/2019
Γιατί δε χάνω βάρος;
12/11/2019

Το μαγνήσιο,  αποτελεί το 9ο πιο διαδεδομένο στοιχείο στη φύση και το 4ο σε συγκέντρωση στον ανθρώπινο οργανισμό. Πήρε το όνομά του από τη Μαγνησία της Θεσσαλίας.

Υπάρχουν πολλές έρευνες πλέον που καταδεικνύουν τη σημαντικότητα του μαγνησίου για τον οργανισμό μας. Συγκεκριμένα ,διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του νευρικού και μυϊκού συστήματος , συμπεριλαμβανομένου και του μυ της καρδιάς ,στη διατήρηση της οστικής πυκνότητας αλλά και στο ενεργειακό ισοζύγιο.

Το μαγνήσιο δε συντίθεται στον οργανισμό μας και για αυτό τον λόγο πρέπει να το λάβουμε μέσω των τροφών. Συγκεκριμένα , το σώμα μας περιέχει 22-26γρ μαγνησίου, τα οποία όμως βρίσκονται αποθηκευμένα στα οστά και στους μυς μας.

Οι ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού σε μαγνήσιο ,εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες . Για τους ενήλικες άνδρες ηλικίας 19-50 είναι 400-420mg ,ενώ για γυναίκες 19-50 είναι 310-320mg ημερησίως.

Όπως αναφέρθηκε ,το μαγνήσιο είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για την υγεία μας. Πιο αναλυτικά λοιπόν:

  • Βοηθάει στη ρύθμιση του σακχάρου σε άτομα που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη ,ενώ ταυτόχρονα δρα και προληπτικά ενάντια στην εμφάνιση της νόσου.
  • Βοηθάει στη διατήρηση της οστικής μάζας ,καθώς ενισχύει την απορρόφηση ασβεστίου από τα οστά.
  • Βοηθάει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για υπερτασικά άτομα.
  • Φαίνεται να καταπραΰνει τα συμπτώματα ημικρανίας και αϋπνίας ,ενώ ταυτόχρονα φαίνεται να βελτιώνει τα συμπτώματα κατάθλιψης, άγχους και στρες.
  • Μειώνει τις συσπάσεις των μυών και τις κράμπες, επίπονα συμπτώματα δυσμηνόρροιας αλλά και πιθανότητα εμφάνισης επιπλοκών κατά τα διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Το μαγνήσιο ,το συναντάμε σε μεγάλη ποσότητα σε όλα τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά ,καθώς αποτελεί βασικό συστατικό της χλωροφύλλης, στα δημητριακά ολικής άλεσης, και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό από τα λευκά τα οποία έχουν πολύ μικρότερη περιεκτικότητα λόγω επεξεργασίας, στα σιτηρά ,στους ξηρούς καρπούς αλλά και στο νερό. Πιο συγκεκριμένα 30γρ κολοκυθόσποροι αποδίδουν 178mg μαγνησίου, 1 κούπα σπανάκι βρασμένο 157mg , 1 κούπα σέσκουλα 150mg , 30γρ αμύγδαλα 81mg ,30γρ κάσιους 78mg και 30γρ μαύρη σοκολάτα 68mg μαγνησίου.

Έλλειψη μαγνησίου μπορεί να επιφέρει δυσάρεστες παρενέργειες στον οργανισμό μας ,επομένως είναι καλή ιδέα να ενισχύσουμε την πρόσληψή του μέσω των παραπάνω τροφών διατηρώντας την καλή υγεία και ευεξία μας.

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος