Ο μύθος για το βραδινό φαγητό

Το ρόδι και οι ευεργετικές του ιδιότητες
29/10/2019
Όλη η αλήθεια για τα χάπια αδυνατίσματος
04/11/2019

Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που πιστεύουν πως αν φάνε μετά τις 8 ή 9 το βράδυ ,τότε αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση του βάρους τους. Ισχύει όμως πραγματικά κάτι τέτοιο;

Στην πραγματικότητα ,ο μεταβολισμός μας δεν επηρεάζεται από την ώρα και λειτουργεί συνέχεια με τον ίδιο ρυθμό, ενώ οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε το βράδυ δε μετράνε περισσότερο από εκείνες που προσλαμβάνουμε μέσα στη μέρα. Αυτό που χρειάζεται για να μην οδηγηθούμε σε αύξηση βάρους είναι το αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας, δηλαδή η πρόσληψη λιγότερων θερμίδων από αυτές που «καίει» ο οργανισμός μας. Για παράδειγμα εάν κάποιος χρειάζεται 1500 θερμίδες για να διατηρήσει το βάρος του και καταναλώνει 1800 θερμίδες ακόμα και μέχρι τις 8 το βράδυ, τότε φυσιολογικά θα έχουμε αύξηση στο βάρος.

Ο λόγος που το βραδινό φαγητό μπορεί πραγματικά να οδηγήσει σε αύξηση βάρους ,είναι επειδή αυτό μπορεί να αποτελεί κάτι ανθυγιεινό και ιδιαίτερα θερμιδοφόρο, όπως πίτσα, πατατάκια, σοκολάτες κλπ. Για το λόγο αυτό, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μην παραλείπουμε γεύματα μέσα στη μέρα, καθώς αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα το βράδυ να επιστρέφουμε σπίτι με ανεξέλεγκτη πείνα.

Επιπλέον ,έρευνες έχουν δείξει ότι με το να καταναλώνουμε κάτι ελαφρύ πριν από τον ύπνο μπορεί να συντελέσει στην απώλεια βάρους, καθώς μειώνονται οι πιθανότητες αφύπνισης μέσα στη νύχτα προς αναζήτηση φαγητού.

Κάνοντας λοιπόν έναν καλό ύπνο ,αποτρέπουμε πιθανές αρνητικές αλλαγές στο μεταβολισμό μας αλλά και την αύξηση του βάρους μας. Ο βραδινός ύπνος που διαρκεί λιγότερο από 7 ώρες ,μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στη σύσταση του σώματός μας και στην απώλεια βάρους.

Είναι καλό να προσπαθούμε να συνδυάσουμε υδατάνθρακα με πηγές πρωτεΐνης ή με πηγές καλού λίπους, καθώς έτσι επιτυγχάνουμε μια σταθερή παροχή ενέργειας στον οργανισμό μας την ώρα του ύπνου, ενώ ταυτόχρονα διατηρούμε σταθερά τα επίπεδα σακχάρου του αίματος, κάτι που είναι πολύ σημαντικό ειδικά για άτομα που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη.

Συμπερασματικά λοιπόν ,δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην καταναλώνουμε κάτι τις βραδινές ώρες αρκεί να είναι κάτι ελαφρύ και υγιεινό, που θα μας εξασφαλίσει την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζεται ο οργανισμός μας, θα μας χορτάσει και θα συμβάλλει σε έναν καλό και επαρκή ύπνο.

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος