Ποιο παγωτό να διαλέξω;

Πώς να οργανώσω την έξοδο στο σούπερ μάρκετ
31/03/2020
Γιατί ξυπνάς τη νύχτα επιθυμώντας φαγητό;
23/05/2020

Καθώς το καλοκαίρι είναι αρκετά κοντά και ο καιρός ήδη με το μέρος μας, η επιθυμία για το αγαπημένο καλοκαιρινό γλυκό όλων έχει φτάσει στα ύψη. Αναφερόμαστε φυσικά στο παγωτό. Άμεσα συνδεδεμένο με το καλοκαίρι, τα ψυγεία έχουν ήδη αρχίσει να γεμίζουν με πολλά διαφορετικά παγωτά σε ένα σωρό γεύσεις.

Αμέτρητες επιλογές σε γεύσεις και συνδυασμούς, με σιρόπι, με ξηρούς καρπούς, με σοκολάτα, σε κυπελλάκι ή χωνάκι με λιγότερη ζάχαρη ή και όχι ,ποιο είναι άραγε το ιδανικό παγωτό που θα μας βοηθήσει στη διατήρηση αλλά παράλληλα μπορεί να αποτελέσει και σύμμαχο σε μια προσπάθεια απώλειας βάρους;

Για την παρασκευή του παγωτού χρησιμοποιούνται γάλα, αυγά ,βούτυρο ,κρέμα γάλακτος , κακάο , γλυκαντικές ύλες και πολλά άλλα. Το παγωτό θεωρείται εύπεπτο τρόφιμο και μπορεί να έχει μία θέση μέσα σε ένα πλάνο διατροφής αρκεί να δώσουμε βάση στο θερμιδικό του περιεχόμενο.

Πολύ σημαντικό για να αποφασίσουμε λοιπόν και να κάνουμε την πιο έξυπνη επιλογή, είναι να συμβουλευτούμε τη διατροφική ετικέτα. Αυτό που θα πρέπει να παρατηρήσουμε κατά κύριο λόγο είναι η ενέργεια ,δηλαδή οι θερμίδες που μας παρέχει το εκάστοτε παγωτό, τα σάκχαρα και τα ολικά και κορεσμένα λιπαρά που περιλαμβάνει. Ιδανικά καλό είναι η περιεκτικότητα σε σάκχαρα και λίπος να είναι μικρότερη των 3-5γρ στα 100γρ. Υπάρχει όμως και η επιλογή του χύμα παγωτού ή του παγωτού μηχανής ,όπου σε αυτή την περίπτωση είναι πολύ δύσκολο να υπολογίσουμε την ιδανική ποσότητα έτσι ώστε να περιορίσουμε τις προσλαμβανόμενες θερμίδες. Καλό είναι λοιπόν να αρκεστούμε σε μία πιο μικρή ποσότητα.

Μια καλή επιλογή παγωτού αποτελούν όσα περιέχουν στέβια αντί της κανονικής ζάχαρης. Η στέβια είναι ένα φυσικό και φυτικό γλυκαντικό με εκατοντάδες φορές πιο γλυκιά γεύση από τη ζάχαρη ,το οποίο δε μας φορτώνει με περιττές θερμίδες καθώς αποβάλλεται από τον οργανισμό. Έτσι λοιπόν ,αποτελεί μια ιδανική επιλογή καθώς μπορούμε να απολαύσουμε το αγαπημένο μας γλυκό χωρίς να στερηθούμε γεύση καταναλώνοντας πολύ μικρότερη ποσότητα σακχάρων σε σχέση με τα υπόλοιπα παγωτά.

Στο εμπόριο υπάρχουν πολλά είδη και επιλογές παγωτού που μπορούμε να κάνουμε. Συνήθως  οι πύραυλοι έχουν το μεγαλύτερο θερμιδικό φορτίο , ενώ τα ξυλάκια χωρίς επικάλυψη σοκολάτας φαίνεται να έχουν λιγότερες θερμίδες και από τα κυπελλάκια που είναι πλούσια σε λίπος. Προσοχή καλό είναι να δίνεται και σε γρανίτες ή σορμπέ καθώς περιέχουν τις λιγότερες θερμίδες αλλά είναι ιδιαίτερα πλούσια σε ζάχαρη.

Συμπερασματικά λοιπόν, βλέπουμε ότι το παγωτό μπορεί φυσικά να σταθεί σε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής .Το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε από τη μεριά μας είναι να αφιερώσουμε λίγο χρόνο παραπάνω μελετώντας τη διατροφική ετικέτα χαρίζοντας έτσι στον οργανισμό μας έναν συνδυασμό απόλαυσης και υγείας.

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος