Πώς να κρατηθείς σε φόρμα στις καλοκαιρινές σου διακοπές;

«Τροφες κατάλληλες για βραδινό»
22/06/2020
Ορθορεξία, όταν η υγιεινή διατροφή γίνεται πρόβλημα!
29/06/2020

Το καλοκαίρι έφτασε και μαζί με αυτό πλησιάζουν και οι πολυπόθητες διακοπές. Ημέρες χαλάρωσης και ξεκούρασης μακριά από το άγχος και την πίεση της καθημερινότητας που θα φορτίσουν τις μπαταρίες μας ,αλλά ταυτόχρονα χρειάζονται και αυτές έναν καλό προγραμματισμό.

Πολλοί είναι εκείνοι που όλο το χειμώνα κατάφεραν να χάσουν ή και να διατηρήσουν ένα υγιές βάρος πλησιάζοντας ή κατακτώντας το στόχο τους. Για το λόγο αυτό λοιπόν , είναι καλό να υπάρξει ένας καλός προγραμματισμός σε ό,τι έχει σχέση με τη διατροφή αλλά και την άσκηση στις διακοπές έτσι ώστε να μην χαθούν όλα όσα επιτεύχθηκαν μέχρι τώρα.

Αρχικά λοιπόν, ανάλογα με τον προορισμό σας αλλά και με το που θα είναι η διαμονή σας μπορείτε να προσαρμόσετε και το τι θα τρώτε. Ξεκινώντας λοιπόν από τη διαμονή σε κάποιο ξενοδοχείο όπου υπάρχει πρωινό, είναι αξιοσημείωτο ότι τις πρώτες μέρες υπάρχει μία υπερβολή στην επιλογή και τελικά στην κατανάλωση όλων όσων υπάρχουν στον μπουφέ. Καλό είναι λοιπόν σε αυτή την περίπτωση , να παρατηρήσετε αρχικά όλα τα διαθέσιμα προϊόντα που υπάρχουν στον μπουφέ. Έπειτα κάντε έξυπνες επιλογές που θα σας ικανοποιήσουν αλλά και θα σας χορτάσουν. Επιλέξτε φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά αλλά και νερό και θα σας κρατήσουν χορτάτους ενώ ταυτόχρονα θα συμβάλουν και στην καλύτερη ενυδάτωσή σας. Δημητριακά ολικής και ξηροί καρποί θα σας γεμίσουν ενέργεια για ένα δυνατό ξεκίνημα, ενώ τα αυγά θα σας κρατήσουν πολλές ώρες χορτασμένους και θα σας δώσουν υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνες .

Αν η διαμονή σας από την άλλη προβλέπει διαμονή στο σπίτι της γιαγιάς τότε εκεί είναι λίγο πιο δύσκολα τα πράγματα. Σε αυτήν την περίπτωση μπορείτε να ζητήσετε λίγο πιο υγιεινό τρόπο μαγειρέματος από τη γιαγιά η οποία σίγουρα δε θα σας χαλάσει το χατίρι. Καθώς τη μαγειρική θα την έχει αναλάβει εκείνη μπορείτε να της προτείνετε κάποιες έξυπνες, εύκολες και υγιεινές αλλαγές οι οποίες θα κάνουν καλό και σε εκείνη φυσικά.

Πολύ σημαντικό στις καλοκαιρινές διακοπές είναι επίσης και τα σνακ που θα έχετε μαζί σας στην παραλία. Συνήθως στις διακοπές περνάμε πολλές ώρες στη θάλασσα, κατά τη διάρκεια των οποίων σίγουρα θα πρέπει κάτι να φάμε. Αρχικά λοιπόν μπορείτε να προετοιμάσετε ωραία και ελαφριά σνακ που θα τοποθετήσετε σε ένα ψυγειάκι όπως τοστ, αραβικές ή τορτίγιες οι οποίες μπορεί να περιέχουν τυρί ,γαλοπούλα , κοτόπουλο , τόνο ,αυγό και φυσικά λαχανικά. Πολύ καλή ιδέα μπορούν επίσης να αποτελέσουν κάποιες ελαφριές σαλάτες λαχανικών ή ακόμα και φρουτοσαλάτες οι οποίες μπορεί να συνοδεύονται και με γιαούρτι .Επιπλέον κάποια κράκερς , μπάρες δημητριακών ή λίγοι ξηροί καρποί αποτελούν πολύ καλή επιλογή.

Στην επίσκεψη που θα ακολουθήσει στην ταβέρνα καλό είναι να αποφύγετε τα βαριά και τηγανητά τρόφιμα και να προτιμήσετε πιο υγιεινές επιλογές όπως θαλασσινά ή ψητά τα οποία καλό είναι να συνοδεύετε πάντα με μια δροσερή σαλάτα.

Κάτι που επίσης πρέπει να προσέξετε είναι και η επαρκής ενυδάτωσή σας. Αρκετό νερό σε όλη τη διάρκεια της ημέρας και ειδικά όσο είστε εκτεθειμένοι στον ήλιο είναι πολύ σημαντικό .Φυσικά το καλοκαίρι είναι ιδιαίτερα δύσκολο να αντισταθούμε στα εμφανίσιμα κοκτέιλ και στα δροσερά ποτά και αναψυκτικά .Παν μέτρον άριστον λοιπόν και καλό είναι οι επιλογές σας να είναι συνειδητές. Καλό είναι να προτιμήσετε ροφήματα όπως το κρύο τσάι ή κάποια αναψυκτικά σε παραλλαγές τους χωρίς ζάχαρη ή με stevia έτσι ώστε να αποφύγετε τις περιττές θερμίδες. Το ποτό σας προτιμήστε το με πάγο ή με σόδα και αποφύγετε τα ζαχαρούχα αναψυκτικά .Όσο για τα γλυκά του καλοκαιριού όπως τα παγωτά και οι γρανίτες φυσικά και θα υπάρξουν στις διακοπές σας αλλά να θυμάστε ότι τα δροσερά φρούτα σίγουρα μπορούν να σας καλύψουν την ανάγκη σας για γλυκό ενώ ταυτόχρονα σας χορταίνουν και σας χαρίζουν θρεπτικά συστατικά.

Πολύ σημαντική στις διακοπές είναι και η διατήρηση της φυσικής σας κατάστασης. Υπάρχουν πολλά σπορ με τα οποία μπορείτε να ασχοληθείτε τις ημέρες των διακοπών με αποτέλεσμα να γεμίσετε ενέργεια αλλά και να πετύχετε μεγάλη καύση θερμίδων. Ιδανικά βρείτε αυτό που σας αρέσει πιο πολύ και ακολουθήστε το. Κολύμπι, beach volley ,ρακέτες, θαλάσσια σπορ ακόμα και ο χορός είναι επιλογές που μπορούμε να ακολουθήσουμε και να διατηρήσουμε τη φόρμα μας ακόμα και στις διακοπές.

Καταλήγοντας λοιπόν, οι διακοπές είναι πράγματι μέρες χαλάρωσης αλλά καλό είναι να μη συνοδεύονται και με χαλάρωση της φροντίδας του εαυτού μας. Έξυπνα σνακ , σωστές επιλογές, φυσική δραστηριότητα και μέτρο είναι τα tips για να περάσουμε ωραία και να παραμείνουμε στην επιθυμητή φυσική μας κατάσταση. Καλό καλοκαίρι λοιπόν.

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος