Τα οφέλη του κουρκουμά στον οργανισμό μας

Συμβουλές ενάντια στο σπλαχνικό λίπος
09/10/2019
Αυγά και χοληστερίνη
14/10/2019

Ο κουρκουμάς προέρχεται από το φυτό Curcuma longa και ανήκει στην ίδια οικογένεια με το τζίντζερ. Έχει ένα χαρακτηριστικό κίτρινο χρώμα και γεύση πικρή αλλά ζεστή, ενώ χρησιμοποιείται για να δώσει γεύση σε σκόνες, κάρυ, μουστάρδες, βούτυρα και τυριά. Χρησιμοποιείται εδώ και πολλά χρόνια ως καρύκευμα στην ασιατική κουζίνα ,αλλά και για ιατρικούς σκοπούς, καθώς περιέχει ενώσεις με φαρμακευτικές ιδιότητες, τα κουρκουμινοειδή. Η πιο γνωστή και σημαντική από αυτές τις ενώσεις είναι η κουρκουμίνη.

Η κουρκουμίνη που περιέχεται στον κουρκουμά, έχει φοβερές αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Συγκεκριμένα, η δράση της ενάντια σε φλεγμονές συναγωνίζεται αυτή κάποιων αντιφλεγμονωδών φαρμάκων, καθώς αποτελεί μία βιοδραστική ουσία που καταπολεμά τις φλεγμονές σε μοριακό επίπεδο.

Επιπλέον, καθώς έχει και αντιοξειδωτικές ιδιότητες ,φαίνεται να δρα σε διπλό επίπεδο αφού έχει την ικανότητα να καταστρέφει τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν οξειδωτική βλάβη στον οργανισμό και ταυτόχρονα μπορεί και ενισχύει τη δράση των αντιοξειδωτικών ενζύμων που έχει ο οργανισμός από μόνος του. Με αυτόν τον τρόπο ,πιστεύεται ότι ταυτόχρονα, προστατεύει και τη λειτουργία του ήπατος από πιθανή βλάβη λόγω τοξινών.

Έχει αποδειχτεί μέσα από μια σειρά ερευνών ,ότι η κατανάλωση κουρκουμά μειώνει τα φουσκώματα και τα συμπτώματα αερίων, με αποτέλεσμα να βοηθάει στη διατήρηση ενός υγιούς πεπτικού συστήματος.

Καθημερινή κατανάλωση κουρκουμά, μπορεί να ενισχύσει την άμυνα του οργανισμού ενάντια στο κοινό κρυολόγημα καθώς περιέχει μία ακόμα ένωση που φαίνεται να φέρει αντιβακτηριακές και αντι-ιικές ιδιότητες.

Τέλος, όπως όλα τα μπαχαρικά ,μπορεί και αυτό στα πλαίσια μιας ισορροπημένης πάντα διατροφής να συμβάλλει στην απώλεια βάρους, ενώ φαίνεται να διατηρεί σταθερά τα επίπεδα κορτιζόλης ,αύξηση της οποίας μπορεί να οδηγήσει σε απότομη αύξηση βάρους.

Ας εντάξουμε λοιπόν αυτό το τόσο ευεργετικό μπαχαρικό για το σώμα αλλά και τον εγκέφαλό μας στην καθημερινότητά μας, κάνοντας έτσι ένα μεγάλο δώρο στον οργανισμό μας και την υγεία μας.

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος