«Τροφες κατάλληλες για βραδινό»

5 ιδέες για θρεπτικά smoothies
23/05/2020
Πώς να κρατηθείς σε φόρμα στις καλοκαιρινές σου διακοπές;
22/06/2020

Πολλές φορές μας προβληματίζει το βραδινό γεύμα καθώς δεν θέλουμε παραπάνω θερμίδες και κιλά αλλά ούτε και να κοιμηθούμε με άδειο στομάχι .Ο γλυκαιμικός δείκτης των φαγητών πρέπει να είναι χαμηλός, καθώς μετά το γεύμα ο οργανισμός θα υπολειτουργεί εφόσον   πάμε για ύπνο. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να αποφύγουμε την κατανάλωση από ζαχαρούχα, καφεινούχα και πικάντικα τρόφιμα, τρόφιμα δηλαδή που θα διαταράξουν τον ύπνο σας. Ποιές τροφές όμως είναι ελαφριές ,χαμηλές σε λιπαρά και θερμίδες ?

  • Γιαούρτι

Το γιαούρτι αποτελεί ένα εξαιρετικό βραδινό σνακ ,πλούσιο σε πρωτεΐνες ,χωρίς πολλά λιπαρά και ζάχαρη .Επίσης περιέχει τρυπτοφάνη που συνθέτει το νευροδιαβιβαστή σεροτονίνη , ο οποίος δημιουργεί θετικά συναισθήματα στον εγκέφαλο και ελέγχει και το αίσθημα πείνας και κορεσμού. Μπορείτε να το συνδυάσετε με κάποιο φρέσκο φρούτο για ένα δροσερό και νόστιμο βραδινό .

  • Σαλάτα

 

Τα  λαχανικά μας χορταίνουν χωρίς να μας επιβαρύνουν με κιλά .Με το κατάλληλο ντρέσινγκ  με λίγο ελαιόλαδο κ ξύδι ή λεμόνι έχουμε αμέσως έτοιμο το βραδινό μας .Λιπαρές σος μπορεί να μας δημιουργήσουν διαταραχές στον ύπνο και να μας προσθέσουν περιττές θερμίδες .Μπορούμε επίσης αν θέλουμε να προσθέσουμε ένα κομμάτι τυρί χαμηλό σε λιπαρά .

Ένας  άλλος τρόπος να απολαύσουμε τα λαχανικά μας είναι ψητά στο φούρνο .Βιταμίνες, θρεπτικά συστατικά  και ίνες <όλα στο ίδιο πιάτο με λίγες θερμίδες .

 

  • Τόνο ή σολομό

 

Ο σολομός και ο τόνος ,είναι πλούσιοι σε Β6 ,βιταμίνη που βοηθά το σώμα να παράγει μελατονίνη και σεροτονίνη άρα και ναι έχει έναν ήρεμο ύπνο χωρίς διαταραχές .

 

  • Αυγά βραστά

Το ένα αυγό έχει 75 θερμίδες και 7 γραμμάρια πρωτεΐνης , κάτι που το κάνει να μας κρατά χορτάτους για πολλή ώρα. Είναι εξαιρετικό βραδινό σνακ και μπορείτε να το συνδυάσετε με τη σαλάτα σας .

  • Ποπ κορν

Όταν ακούμε για ποπ κόρν ,σκεφτόμαστε αμέσως λιπαρά . Και όμως αυτό δεν ισχύει.Αν προσέξουμε, χωρίς το βούτυρο και το αλάτι ,αποτελεί μια εκπληκτικά καλή πηγή φυτικών ινών ,καθώς 3 φλιτζάνια έχουν την ίδια ποσότητα ινών με ένα φλιτζάνι ρύζι .

Ας είμαστε λοιπόν προσεκτικοί στα βραδινά μας .Υγιεινό βραδινό δεν σημαίνει άνοστο  βραδινό . Η επιλογή είναι δική σας .

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος